Monday, May 12, 2008

Saya memilih yang ini


Ini cerita dahulu.

Saya pernah bersahabat. Dan kami pernah rapat. Tetapi sahabat saya ini tidak sukakan sahabat saya yang satu lagi. Harus saya katakan dia membencinya. Saya tersepit. Saya sayang kedua-duanya. Tapi saya tidak juga menyokong kedua-duanya. Saya rimas.

Cerita sekarang.

Saya sudah tidak rapat lagi. Tidak lagi bersahabat. Saya memilih untuk mengambil jalan tengah meninggalkan kedua-duanya. Saya cari jalan neutral yang lebih positif.

Kini saya baik sahaja. Alhamdulillah. Tapi saya tahu saya bersalah. Tidak berusaha menyelesaikan masalah. Sebaliknya saya lari darinya. Kerana saya malas dan tak kuasa. Kerana puncanya sangat remeh.

Biarkan sahaja saya. Saya memilih yang ini. Jalan ini. Cara ini. Dosa ini. Biarkan sahaja saya. Kerana saya tahu Tuhan Maha Mengetahui..

Cerita akan datang.

Saya harap mereka berbaik kembali. Saya harap saya juga akan kembali berbaik dengan mereka. Saya ingin mohon maaf. Saya ingin lupakan semuanya. Kerana hidup ini tidak lama.

No comments: