Tuesday, May 13, 2008

Bolehke terlupe??


Saya agak kebosanan dan kepenatan. Badan panas, kepala berat dan pening-pening. Seluruh badan tidak berfungsi dengan baik. Mungkin saya demam. Huhu.. (bersabar yer cik mass..)

Hm sebentar tadi saya mendapat satu panggilan telefon. Saya tidak kenal nombornya. Lalu saya jawab dan si pemanggilnya berkata begini, “Hello, assalammualaikum..boleh saya cakap dengan cik Aisyah?”. Tanpa saya kenalpasti suara si pemanggil, terus saya menjawab, “oh sorry wrong number” dan serta-merta memutuskan talian. Tiba-tiba nombor yang sama menelefon semula, dan saya angkat lagi. Terkejut saya apabila dipekik si pemanggil malang ini, “Woi mass, apehal ko?! Tak kenal aku ker? Wrong number lak! Aku nih xyz larh!”. Hahaha. kasihan rakan lama saya ini. Sudahlah saya tidak cam suaranya, lebih teruk lagi saya terlupa yang nama kedua saya, ‘Aisyah’. Hadoih…Minta maaf banyak-banyak yer cik xyz..hehe

Bolehkah kita terlupa nama sendiri?? Erm kadang-kadang boleh kot.. Barangkali disebabkan kita hanya selesa dan terbiasa dengan satu nama atau panggilan sahaja. Hm boleh jadi juga. Pada saya, walaupun saya diberikan dua nama, Masitah Aisyah, namun saya hanya selesa dan terbiasa dengan nama pertama sahaja. Saya selalu terlupa nama kedua saya. Hm ini bukanlah kali pertama situasi sebegini terjadi kepada saya, sudah banyak kali sebenarnya.

Bukan saya sengaja untuk melupakan nama ini atau tidak menyukainya, oh tidak sama sekali..cumanya saya kurang biasa. Itu sahaja. (Entahlah. dah terlupa nak buat macamana kan). Erm tetapi ada kemungkinan situasi yang sama pernah berlaku pada orang lain juga. Pernahkah anda mengalaminya? (kalau tidak ada, nampaknya saya seorang sahaja yang ‘pelik’ di sini..huhuhu).

Bila difikir kembali, ada eloknya saya menamakan anak-anak saya dengan nama yang pendek-pedek sahaja. Khuatir akan terjadi perkara sebegini kepada mereka. Huhuhuhu..(berpandangan jauh nampaknya saya ini..heh). Erm mungkin anak saudara saya Maryam Nurul Jannah juga bakal menghadapi masalah yang sama seperti saya nanti. kesiann =P

Aduh semakin teruk rasanya. Saya harus tidur sekarang. Terasa seperti ‘system breakdown’. Harap-harap segera sembuh, jadi tidak perlu ke klinik esok.. huhu (saya tidak suka pada doktor! erghh)

Sekian. Love and Peace.


P/s: Hanya ada seorang sahaja yang boleh menangkap perhatian saya setiap kali dia memanggil dengan nama kedua saya, iaitu ayah saya sendiri. Jangan tanya mengapa, entahlah saya tidak tahu sebabnya.

No comments: