Sunday, August 31, 2008

BLISS: Merdeka dan Ramadhan


Entri kali ini ringkas sahaja. Saya tiada banyak masa untuk membebel berceloteh panjang kerana ‘waktu terlalu mencemburui saya’. (pfftt..teringat plak zaman berpidato di sekolah dulu..kuikui) =P Cumanya di sini saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Hari Kebangsaan yang ke-51 kepada seluruh rakyat Malaysia tidak kira di mana jua anda berada. Apa yang penting untuk kita sama-sama fahami ialah, tidak semestinya tidak meletakkan bendera di atas kereta bermakna anda tidak patriotik dan sayangkan negara. Secara peribadi saya menegaskan bahawa itu sangat TIDAK RELEVAN. Kerana apa? Kerana semangat patriotisme itu bukan hanya boleh ditunjukkan dengan cara begitu. Malah banyak lagi cara yang lebih bernas dan memberi manfaat kepada semua.


Haa, dan yang lebih penting juga di sini, dengan sangat excitednya saya ingin mengucapkan Selamat Menyambut Ramadhan kepada seluruh muslimin dan muslimat. Ramadhan, kedatangannya amat dinanti, ketiadaannya dirindui, pemergiannya ditangisi… Semoga kedatangan bulan yang penuh keberkatan ini dapat sekali lagi memberi peluang kepada kita menjadi insan yang lebih bertaqwa dan bersyukur kepadaNya. Bagi diri ini pula, berbanyak ampun dan maaf dipinta atas segala salah dan silap yang tidak sengajakan. (yang sengaja tuh sbenarnyer gurau2 jer tau..heheh.. =P ) Akhir kata, selamat menjalani ibadah puasa ya. =)


Sekian. Love and peace to all!



P/s: Alhamdulillah.. syukur tahun ini saya dapat berpuasa di tanah air, bersama keluarga tersayang. Tiada lagi ‘homesick’ dan air mata ketika berbuka mahupun ketika menyediakan juadah berbuka. Huhu.. Oh, kepada ‘kamu’ yang masih berjuang di perantauan itu, tabahlah dan kuatkan semangat ok. =)


P/s 2: Hmm.. saya baru sedar, entri ini rupanya tidaklah seringkas mana kan.. haihhh.. =|

4 comments:

Anas said...

Tiada lagi ‘homesick’ dan air mata ketika berbuka mahupun ketika menyediakan juadah berbuka

cuma yang ada, air soya, air cincau, dan sebagainya

sobs

M A S S M A R C E L L A said...

sobs juger..
(tumpang sedey skali lar kan) =P


sabar yer awak..
next year insyaAllah dah boleh puasa kat malaysia kan~.. =)

Jarod Yong said...

I forgive you, Mas!
=)

M A S S M A R C E L L A said...

hehe.. i forgive u too..for ur 'cheekiness'.. hehehe =P