Sunday, July 20, 2008

Tersenyum lebar Teacher Mass


YIHUUUU!!! Sudah sebulan kami berpraktikal, maka kami akan diberi ‘cuti rehat’ seminggu untuk ‘ber-mid-briefing’ pula. Yeay! Saya sungguh tidak sabar~ Oh, saya bukan tidak sabar untuk mendengar briefing itu yer, tetapi saya sangat excited untuk kembali bertemu bintang-bintang hati kesayangan yang amat dirindui..hehe (seperti biasa kami akan bosan mendengar ceramah dan taklimat, makanya kami akan.…..-dirahsiakan atas sebab-sebab keselamatan-….) =P

Jumaat lepas, sebelum kelas tamat saya ada mengingatkan anak-anak murid saya bahawa saya tidak akan berada di sekolah sepanjang minggu hadapan. Maka riuh rendah lah kelas itu jadinya. Saya dihujani seribu satu soalan dari mereka yang mana saya fikir tidak perlu saya jawab pun. “teacher, where’re you going teacher??”…”teacher, why you’re leaving us teacher??”…”teacher, you’re getting married eh teacher??”...bla..bla..bla…errghh, annoying sungguh anak-anak murid saya ini bukan? Haha..tapi saya tahu anak-anak murid saya sayangkan saya..heh =P

Alahai, kasihan lar pula melihat muka mereka terkebil-kebil ingin tahu saya kemana kan..hehe..(yer, saya cikgu yang suka menjaki anak-anak murid) Jadi, saya pun menjawab dengan ringkas, “I’m going back to my Uni, got a work to do”. HOH! Saya ingatkan mereka akan terus diam, rupa-rupanya sekali lagi mereka membuat bising lantas meranapkan classroom control saya. ”Wahh teacher’s going back to New Zealand”..”teacher!! bring back souvenirs!!! Please teacher~~”..”teacher!!we wanna see your pictures boleh tak??.. bla..bla..bla…. (sekali lagi mereka ini meng-annoying-kan diri..adoihh).

Tetapi Teacher Mass tidak pula berkata apa-apa respon kepada anak-anak muridnya. Malah siap tersenyum-senyum memberi signal “yes” kepada mereka semua. (hantu punye cikgu lar aku nih kan…menipu anak-anak murid! Haha. Padan muke korang). Lalu saya sengaja bertanya kepada mereka,(sebenarnya nak test jer).. “So?? I am going away..Are y’all gonna miss me??”.. HOOO.. sekali lagi dan seperti biasa mereka memekak di dalam kelas saya. huhu..Elok pada waktu itu saya bawa masking tape, jadi boleh saya tape mulut setiap seorang! Huh!

Namun sebenarnya saya ada terasa sedikit suka dan bahagia mendengar mulut-mulut bising mereka ini. (bangga + kembang hidung pun ada kot). Tahu apa mereka kata? Kuikui.. “of kos we’ll miss you teacher!!!!!”…”please don’t go lar teacher!!!”…”teacher don’t go!!”..!”we love you teacher!!”…pom prangg..pom prangg… Hahaha. Tersenyum lebar lah sekejap saya mendengar semua tuh~..Terasa disayangi dan dipujai gitu kan.. =P (bajet lar kau cik mass oi!) Haihh kata orang, budak-budak memang jujur.. Ye ker? Erm entahlar..Barangkali mereka nih memang pandai membodek kot. Hehe. Apa yang penting, mereka sangatlah menghiburkan hati saya dan saya sayang mereka. Saya seronok melayan kerenah mereka, walaupun selalunya mereka ini sangat annoying dan busybody…hehehe.

Sebenarnya, saya tahu saya akan rindu pada mereka setelah seminggu tidak ke sekolah. Huhu..Oh ya, jangan risau yer dengan penipuan saya terhadap anak-anak murid saya itu. Walaupun saya memang langsung tidak kembali ke New Zealand sebenarnya, tetapi saya memang ada souvenir untuk mereka. Fuhhh nasib baik souvenir itu masih ada dan cukup untuk setiap seorang..kalau tak, kesian jugalah ‘encik kisahitu’ terpaksa belikan dan pos souvenir itu ke sini. Heheh.. =P (sayang awak~)


Sekian. Love and Peace to all!

3 comments:

Jarod Yong said...

aww~~
your kids are so adorable!
=)

My kids never said that...
THey just obediently nodded...
haha~~

M A S S M A R C E L L A said...

ahah~
they really deserve tapes on their mouth! =P
hey u know wut koko..
one of my students, he is EXACTLY like you!!
same looking and 'ting tong' behaviour..heh
i first thought he's your lil' brother tau..

Jarod Yong said...

Really?

You should tell him that when he grows up, be a good man.
Understand his parents & love them for who they are...
Love his woman with all his heart & never even look at another.
Also tell him to make the best of what he does.
If he is like me, he'll understand.

Tell him k?
haha~~