Saturday, August 2, 2008

JAUH


Saya tahu saya dan kamu jauh.
Terpisah jauh aduhai beratusan ribu batu jaraknya mungkin.
Saya tahu dan kamu juga tahu, jauh lebih tahu.
Buat masa ini jauh itu ‘bagus’.
Bagus dari banyak segi.
Namun, jauh itu buat saya rindu, selalu rindu. sobs

Kadang-kadang jauh ini mencuit hati juge.
Bilamana saya baru saja bangkit dari tidur,
eh kamu sudahpun membizi di uni...
Bilamana saya baru ingin menikmati sarapan,
oh kamu mungkin sudah siap lunch atau brunch…
Bilamana saya sedang bersiap-siap ke sekolah,
erm kuliah-kuliah kamu mungkin sudah settle pada hari itu...
Bilamana saya baru sahaja pulang ke rumah.
huh sudah tiba waktu tidur kamu!
Kamu memang jauh lebih advanced bukan?..hehe

Jauh ini adakalanya sukar bagi saya.
Tapi saya percaya jauh ini tidak jauh lagi.
InsyaAllah beberapa bulan lagi jauh ini bakal berakhir.
Dari jauh, saya pohon doa bagi kejayaan kamu di
sana.
Dan semoga kamu kembali dengan selamat, ‘sehat’ dan ceria.
Akhir sekali, penting untuk kamu tahu.

Saya selalu sayang kamu. =)


"Beruntungnya diriku memilikimu,
Berikan cahaya temani langkahku,
Andai sejak dulu kau ada di sisi,
Mesti tak akan ada cinta yang lain.
Engkau pelita yang hangatkan diriku,
Semua begitu indah bagai di surga.
Tak ku rasa sebelumnya,
Sejuta cinta yang terindah...."

No comments: